January 03, 2010

hamile barbi

Nostaljiye bayılırım. Geçmişimi yanımda taşımaktan rahatsız olmam, anılarıma sadık bir insanımdır. Unutmak istemem, sık sık hatırlarım o yüzden. Anıların dışında, geçmişe ait bir çok eşyam hala duruyor. Elbiselerim, ayakkabılarım, oyuncaklarım, 6 yaşındayken aldığım etiketler, kalemler ler ler ler. Ev ahalisinin "titiz çöpçü" takılmalarına maruz kalıyorum. Neyseki bu eşyaları muhafaza edebileceğimiz bir mekanımız var. Yoksa evin içinde ayak altında bir yerde muhafazası gerçekten zor.


Uzun zaman oldu bu eşyaları derleyip toplamayalı. Bazen seçtiklerimi odama koyuyorum, bir süre gözümün önünde olsun istiyorum, sonra tekrar eski yerine taşıyorum.


Hamile bir barbim vardı. 6 ya da 7 yaşındaydım babam aldığında. Uzun zamandır yakinen haşır neşir olduğumuz bir çocuk olmadığından etrafımızda şimdi var mı yok mu hamile barbi bilmiyorum. Kuzenim gelip gittikçe oynar diye odama koymuşum. Biraz önce elime geldi.




Hamile hali için kullandığım karnının göbek deliğini çok çirkin yapmışlar.
Hamile olmayan hali için kullandığım karnını değiştirmek çok kolaydı, büyüyünce gözlemledim, öğrendim o göbek öyle hemen gitmiyormuş.
Hamile olduğu için ayakkabıları düz taban; aferin ince düşünmüşler.
Ve o bebek. Daha doğrusu bebeğimsi garip yaratık. Sırtı kaplumbağa kabuğu gibi. Gözleri korku filminden fırlamış sanki, ensesi kalın, bebekten çok bir sumo güreşçisine benziyor.

Her şeye rağmen güzel bir oyuncaktı :)




Her defa düzenlerken temizlerken atayım bunları ya da birilerine vereyim, niye kendime iş çıkarıyorsam diyorum, ama yapamıyorum. Seviyorum. Dış güçlerin "Kurtul bu eski eşyalardan." baskılarını önemsemiyorum, kendi kendime ne vakit sıkılır, bırakırım bilmiyorum. O an gelene kadar zaman zaman estireceğim nostalji rüzgarının ilk esintisiydi bu yazım.



dipnot: Çocuklarınıza oyuncak alırken bebek suretlerine dikkat edin. :)

12 comments:

  1. sakın atma desteği almak sevindirici :)

    ReplyDelete
  2. analar cocuk dogruyor iste bea - annen nasil oynatmis seni bu bebekle :O
    korkunc valla :)

    hamile barbiyide ilk kez duydum bu arada - benimkinin sac rengi degisiyordu - mordan maviye filan :D güzeldi...

    ReplyDelete
  3. Ben de hiç kıyamam eskilerime, atamam. Kalsın bence çocukluk hatıranız olarak. Müstakbel çocuklarınızı sevindirirsiniz. :)

    ReplyDelete
  4. @ayci; bebek hakkındaki fikirlerim o zamanlarda da aynı olduğundan telaş etmemişlerdir :)) saç rengi değişen barbi olmazsa olmaz zaten.

    @kirazzade kalırsa çocukluk hatıram olarak kalır herhalde. gelecekte olması muhtemel,müstakbel çocuklarım benim gibi böyle şeylere ilgi duyar mı bilmiyorum, olursa ne mutlu :)

    ReplyDelete
  5. hmm benim olmadı hiç hamile barbim,ilk kez gördüm bloğunda onu doktorculuk oyunlarında kullanmak değişik olmuştur eminim:)
    atma bence de anı anıdır:)
    hmm hemen bi hamile tişörtü tasarlamak lazım bu barbiyeee:)

    sevgiler!

    ReplyDelete
  6. @Sevgi TUNCER DALGIÇ :))) hamile olmayan bana tasarlayalım biz t-shirtü, olmaz mı :)

    ReplyDelete
  7. ayyy varmıymış eskıden oyle seyler ,eskı derken ne kadar eskıkı bu bebek yenı nesıl bırseye benzıyorda:)
    iyi toparladım :))

    ReplyDelete
  8. @Sevgi TUNCER DALGIÇ; tamam inşaAllah, aklımda ;)

    @nohut oda; eheh ben de çok eski nesil sayılmam :)
    yaşım ortaya çıkacak şimdi :p ama 95 -96 yılları falan, ben 6-7 yaşlarındayken ((:

    ReplyDelete
  9. benim barbimim ikiz bebeği var :) birini düşürdü :S

    ReplyDelete
  10. @sezon :) hakikaten hamile bebekle oynanan evciliğin diyalogları nasıl olur kimbilir :))

    ReplyDelete