December 30, 2009

Bu "Adam"ı izleyin!




Adam dediğim, bildiğiniz Adam :)


Adam Isenberg ve programı; Adem'in Seyir Defteri.


Fotoğraftaki Amerikalı'yı bulun:




Trt Turk kanalında bazen güzel programlara denk geliyorum. Yine ne var ne yok diye gezinirken, farklı aksanıyla köylülerle sohbet eden kişi dikkatimi çekti. İzlemeye devam ettim. Önce, "Köy köy gezilen sıkıcı programlardan bir tane daha mı?" dedim, izlemeye devam edince baktım bu farklı. Bu programı farklı yapan programın sunucusu. San Francisco'lu bir dilbilimci. Amerika'lı olmasından mütevellit köylülerin kendisine olan tepkileri izlemeye değer. İlk izlediğimde programdan ziyade "Köylüleri anladı mı?, Anlayacak mı?, Ne cevap verecek?" sorularını sormakla meşgul oldum. Gayet de güzel anlıyor, bazen anlamamış gibi bakıyor ama verdiği cevapla anladığını gösteriyor :)


Türkçe ile karşılaşmasını merak ettim, kendisine sordum. Söylediğine göre 2005'te tatil için Türkiye'ye geliyor ve çok seviyor. Ardından Türkçe öğrenmek için bir kursa gidiyor. Türkçe ile karşılaşması bu şekilde olmuş. Köylüler Adam'la ingilizce konuşmaya çalışıyor, Adam ise çoktan "Abi" diye hitap etmeyi öğrenmiş :) "Bir Amerikalı ile bir Türk..." diye başlayan fıkralara konu olabilecek diyaloglara şahit oluyorsunuz.


Jeneriğe koydukları müzikler ile, kamera açıları ile, sunumu ile; herşeyiyle program çok hoşuma gitti, sizleri de tanıştırayım istedim.


Fikir edinmeniz açısından bir iki programın fragmanını koyuyorum.


Hakkari



Hakkari from Adem'in Seyir Defteri on Vimeo.

Video'nun başında konuşan amcamızın ses tonuna dikkat! :)



Konya



Konya from Adem'in Seyir Defteri on Vimeo.



Kars, Ani, Çıldır



Kars, Ani, Çıldır from Adem'in Seyir Defteri on Vimeo.

"Ama hasta değilim." :)




Daha fazla fragman için.








Sunucu/Yönetmen: Adam Isenberg
Yapımcı: Senem Tüzen
Kamera: Cem Barışcan
Yönetmen yardımcısı: Elif Acar
Kurgu: Ali Ercivan
Jenerik Müziği: Professor Globo

1 comment:

  1. fragmanları izleyemiyorum şu an ama eminim hoştur.Amerikadan gelip türkiyede yaşayan ve türkçe konuşan bir dostumuz var oda meeltem tv de program yapıyordu.çok hoş oluyor sohbet etmek gerçekten..Bu programda güzeldir eminim

    ReplyDelete