December 29, 2009

2009'a Veda

(via by wris)


"Yılbaşı, yeniyıl, noel baba" duymaktan çok hoşlandığım kelimeler değil. Konu ne olursa olsun suyu çıkarılmış bu tür konulardan nedense hoşlanamıyorum. Televizyonu açtığınızda her sohbet bunun üzerine, alış veriş merkezine gidiyorsunuz her yer abartılarak ışıklarla süslenmiş, milli piyango geyiğine hiç girmiyorum.

Bir de Christmas nedir diye sorsanız cevap veremeyecek insanlar dolarlar dillerine Noel de Noel. Sadece gelen yeni yılı kutlayanlar bir nebze ama Hristiyanların bayramını kutladığından habersiz komik hal ve tavırlar içinde insanları görünce ne hissedeceğimi karıştırıyorum. Eminim kendi dini bayramlarını kutlayan müslümanları gören hristiyanlarda ne düşündüklerini kestiremiyorlardır. Zira müslüman olmayan bir topluluk Kurban Bayramımızda kurban kesse, ne düşüneceğimi bilemezdim herhalde.





Elbette günlük hayatta plan ve program yaparken ayların, günlerin, saatlerin böylesine isimlendirilmiş ve düzene sokulmuş olması çok çok kıymetli. Ama genel olarak düşündüğüm zaman; hepsi çok önemsiz:

Yıllar, aylar, günler, saatler; zaman denilen geniş kavramın, her şeyin somutuna ihtiyaç duyulan şu dünyada yaşamımızı bir nebze de olsa düzene koymak için parçalara bölünmüş ve isimlendirilmiş halidir.
Halbuki benim için sadece "günler" vardır. Geçen günler ve yaşayacağım günler.(ömrüm olduğu kadar) O yüzden "günler"in birinin diğerinden farkı yoktur gözümde. 31 Aralık gecesinden 1 Ocak'a geçmek çok da bir şey ifade etmiyor.



Geride bıraktığımız ve adına 2009 denilen günler topluluğundan aklımda kalanlar sadece ölümler. Peş peşe gelen ölümler. Çok sevdiğim, hayatımda yeri ve önemi büyük olanların ölümleri...






Geride bıraktıklarınla,
Alıp götürdüklerinle,
Kazandırdıklarınla,
Üzüntülerinle,
Mutluluklarınla
Elveda 2009'cuk..

4 comments:

  1. Her geçen yıl, kimini biraz daha yükseltiyor, kimini alçaltıyor. Kimileri gelişirken, kimileri tükeniyor. Belki yıl kavramına nasıl baktığımıza bağlı. Şahsen benim için de gün ve yıl kavramı yoktur.

    ReplyDelete
  2. Al benden de o kadar. Hiç anlamam, neyi kutladıklarını bilmeyen insanların bu kutlamayı niye yaptığını. Koyun sürüsü gibi...

    ReplyDelete
  3. Postuna sonuna kadar katılıyorum,önemli olan geçen yıllardan ne kadar ders aldığımız ne kadar olgunlaşıp,güçlenip nasıl hayata devam ettiğimiz
    acını paylaşaıyorum:(

    sevgiler...

    ReplyDelete
  4. @Hayalbemol; aslında yıllar değil, insanlar kendilerini yükseltiyor ya da alçaltıryor.

    @kirazzade; koyun sürüsü güzel benzetme ;) neyi niye yaptıklarını bilmeden kaptırmış gidiyorlar maalesef.

    @Sevgi TUNCER DALGIÇ; teşekkür ederim.

    ReplyDelete